01 – Zaterdag 19 juli 2014

Onze zomer vakantie is begonnen, om half 10 hadden we alle ingepakt en zijn we op pad gegaan naar ons favoriete plekje, Texel. Onderweg was het niet eens zo druk viel ons wel mee, maar hoe dichter we bij ons einddoel kwamen hoe drukker het werd. In Den Helder was zelfs een file, we moesten 1 uur wachten terwijl de boot zelfs elk half uur vaarde. Wat ben ik dan blij dat we een auto hebben met airco, want we stonden stil in de brandende zon, en zou zonder de airco niet uit te houden geweest voor onze doggy’s, maar in de auto was het gewoon heerlijk 21 graden, goed te dien dus.

Maar toen konden we dus eindelijk de boot opvaren, en na een kort stukje varen 15 min ongeveer, waren we toch weer op Texel. Onze vakantie kon beginnen, ja weet het hij was als morgens om half 10 begonnen, maar nu 10 voor 2 waren we op Texel. We zijn naar De Muy gereden, hebben de sleutels opgehaald en toen naar ons huisje, het voelt daar echt als thuiskomen. Ook de honden wisten direkt weer waar we waren.
Rene heeft toen de auto en aanhanger uitgeladen, onder tussen ben was ik alvast dingetjes op hen vaste plek neer gaan leggen. Nadat de auto leeg was, is Rene even naar de super gereden voor de laatste dingetjes. Alles wat even kon blijven liggen, hebben we ook laten liggen tot s’avonds, het was gewoon veel te warm. We hadden eigenlijk naar het strand gewild maar omdat het daar nu te warm voor was, hebben we rustig buiten gezeten in de schaduw, lekker windje af en toe, Django languit in het gras, ja in de schaduw, en Stevie nou die zocht afkoeling in het zwembadje wat we daarvoor hadden meegenomen.

Om 6 uur hadden we weer een tafel besproken in ons favoriete restaurant ’t Bikkelement, het was zoals altijd weer heerlijk, en we werden ook hartelijk begroet door iedereen. Na het eten zijn we met de honden alsnog naar het strand gegaan, het was ook daar erg druk in het pavilljoen en er omheen, er was geen tafeltje meer vrij, maar na een glaasje drinken had Rene gekeken of de Cadweazle er weer was en …… Jaaaa dus kon ik ook lekker mee met de honden naar het strand. Wat hebben ze beide genoten van het heerlijke koele zeewater en natuurlijk het zand, ze zagen eruit hahahhahah.

We waren tegen half 10 weer in ons huisje, de honden ploften neer op de grond en sliepen bijna direkt, wij hebben nog heerlijk even gezeten. We hebben als dag afsluiting een flinke onweersbui gehad met flink wat regen, dus het was vanmorgen buiten lekker afgekoeld tot 20 graden, in ons huisje niet hoor maar wie weet wat er vandaag nog komt.
We hebben in ieder geval onze 1ste dag weer heerlijk genoten, het begin van onze vakantie is in ieder geval geslaagd, alleen hopen we dat de temperatuur wat minder word, 30 graden is ons echt te warm.